Direktlänk till inlägg 1 februari 2015

Nu startar äventyret

Av Eva-Lena Wallin - 1 februari 2015 11:40

 

Under 20 års tid bodde jag, min man Janne, och våra två barn i en villa i stan. Det passade oss perfekt; nära till skola och arbete. Så flyttade äldste sonen och vår yngste som var på väg ut ur boet. Vi började fundera; vad skulle vi nu göra av våra medelålders liv? Jag ville ta ut svängarna i mina odlingsförsök och Janne ville ha mer plats för mekning. Efter mycket letande hittade vi gården Ol-Ols i byn Gässlingsbo utanför Bollnäs.

Den hade allt vi kunnat önska; nytt bostadshus, stort garage och 2,5 ha mark som bara väntade på att bli brukad. Gården låg dessutom vid en liten sjö. Nu kunde äventyret börja!


  

 
 
Kusin Ulrika

Kusin Ulrika

1 februari 2015 14:38

Hej,
Kul att du börjat blogga!

http://Sammelsuriumvirrvarrochoordning.blogg.se

Eva-Lena Wallin

2 februari 2015 19:35

Ja, det känns kul och spännande. Det händer så mycket så detta är ett sätt att dokumentera på.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva-Lena Wallin - 5 januari 2016 11:32

I mars 2015 köpte vi 30 st daggamla kycklingar av rasen Hedemorahöns. Jag valde den rasen eftersom de påstås vara tåliga för kyla med sitt extra tjocka dunlager. I början fick de bo i en karton där vi ersatt framsidan med ett galler. Ovanför hängd...

Av Eva-Lena Wallin - 11 november 2015 20:10

Högarna med grus och stora stenar var många runt det gamla gårdshuset. Janne har haft ett styft jobb med att flytta och gräva ner allihop.       Det kanske inte ser så mycket ut för världen men här är faktiskt en körsbärslund planterad. Vän...

Av Eva-Lena Wallin - 2 maj 2015 19:37

Samtidigt med röjningsarbetet började jag längta till odlandet. De förra ägarna hade påbörjat några odlingsprojekt. Tyvärr hade de inte haft möjlighet att sköta dessa de sista åren. Odlingarna var nu fullständigt igenväxta. Jag insåg att det var b...

Av Eva-Lena Wallin - 2 februari 2015 19:46


Det mesta av sommaren och hösten 2013 gick åt till att röja busk och högt gräs. Säljarna av gården hade inte haft möjlighet att sköta marken de senaste två åren. Och naturen är snabb att ta tillbaka vad människan lagt under sig. Många var de grodo...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards