Alla inlägg under maj 2015

Av Eva-Lena Wallin - 2 maj 2015 19:37

Samtidigt med röjningsarbetet började jag längta till odlandet. De förra ägarna hade påbörjat några odlingsprojekt. Tyvärr hade de inte haft möjlighet att sköta dessa de sista åren. Odlingarna var nu fullständigt igenväxta. Jag insåg att det var bäst att börja från början. Det fanns ingen bar jord över huvud taget. Precis så som moder natur vill ha det, men inte jag. Det var dessutom lite bråttom med att få fram odlingsytor eftersom jag tagit med mig några växter från förra huset. Bland annat hade jag ett Bergviksäpple som jag ympat själv. Det fick bli ett större antal pallkragar som löste det akuta behovet.  Jag hade även tagit med färdig kompostjord, jodå det går så bra, så. Tyvärr räckte inte kompostjorden på långa vägar. En vän med hästar bidrog med välbrunnen hästdynga.

 



 


Vi köpte ett växthus på 15 kvadratmeter till ett vrakpris. Tyvärr visade det sig vara mer av en mardröm. Konstruktionen var så klen att det inte kunde bära sin egen tyngd. Dessutom blåste skivorna med kanalplast iväg vid minsta vindpust. Efter två veckor gav vi upp och skickade tillbaka hela härligheten. Vi lärde oss en läxa om att köpa billigt den gången.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards